Eğitimde Önemli Dönüşüm
Çukurova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün koordinatörlüğünde gerçekleştirilen ve 2 yıl devam eden "S2DInTs Projesi" tamamlandı.
Çukurova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri, Türkiye, Bulgaristan, Romanya ve Portekiz'den yedi kurumun katılımıyla gerçekleşen Erasmus+ iş birliği olan S2DInTs projesinin, öğretmenleri ve öğrencileri dijital dünyaya entegre etme amacını taşıdığını belirttiler.
Yetkililer proje hakkında şunları kaydettiler:
"Proje, COVID-19 pandemisi sürecinde eğitimdeki dijital dönüşümü ele alıyor. Bu girişim, öğretmen ve öğrencilerin dijital okuryazarlıklarını artırmaya odaklanarak, kapsayıcı ve pedagojik bir e-sınıf ortamı oluşturmayı hedefliyor.Proje, öğretmenlerin dijital çağa uyum sağlamalarının ve aynı zamanda öğrencilere destek olmalarının önemini vurguluyor. Ayrıca, pandemi sürecinde artan siber zorbalık gibi ayrımcılık senaryolarını önlemeyi amaçlıyor.S2DInTs projesi, önceki projelerin uygulanması sırasında elde edilen deneyimlerle oluşturulan bir ihtiyaç analizi temelinde şekillendi. Bu analiz, eğitim aktörlerinin radikal ve kaçınılmaz değişikliklere hazırlıklı olmadıklarını gösterdi.
Projenin özel amaçları şunlardır:
Öğretmenlerin dijital yeterliliklerini artırarak online derslerini daha etkili hale getirmek. Okul eğitimini daha kapsayıcı hale getirerek öğretmenlerin dijital yeterliliklerini artırmak ve öğrencilerin dezavantajlı sosyal ilişkilerden bağımsız olarak eşit şartlarda katılımlarını sağlamak.Geleneksel sınıftan e-sınıfa geçişle ilgili teknik, pedagojik, sosyolojik ve insani perspektiflerden öğretmenleri bilinçlendirmek ve bu süreçle başa çıkmalarına yardımcı olmak. Bu hedeflere ulaşmak için "Okuldaki Dijital Sınıf: İnovasyonu Desteklemek İçin Katkılar" adlı öneri, içerisinde farklı yazarların çeşitli katkılarını barındırıyor. Bu yayın, geleneksel ve dijital öğretim yöntemleri arasındaki farkları vurgulayarak dijital teknolojinin eğitim etkinliğini sergilemeyi amaçlıyor.
Proje kapsamında yapılan çalışmalardan bazıları şunlar:
E-Kapsayıcı İlkokul İngilizce Sınıfları için Oyunlaştırılmış Öğrenme Deneyimleri:
Çalışma, Portekiz'deki ilkokullardaki İngilizce derslerinde oyun yoluyla öğrenme deneyimlerinin öğrenci üretkenliğini ve katılımını artırdığını gösteriyor.
Araştırma, sürükleyici sanal öğrenme ortamlarının (IVLE) öğrencilere etkileşimli ve çok duyusal deneyimler sunarak öğrenme süreçlerine aktif katılımını teşvik ettiğini ve duygusal becerilerin gelişimine katkıda bulunduğunu gösteriyor.
Çalışma, dijital teknolojilerin pedagojik kullanımına dair zorluklara ve fırsatlara odaklanarak, öğretmenlerin bu teknolojilere entegrasyonu konusunda bazı zorluklar yaşadığını belirtiyor.
Araştırma, öğretmenlerin geleneksel ve dijital yöntemlere karşı tutumlarını karşılaştırarak dijital teknolojilerin okuldaki pedagojik yaklaşımları nasıl etkilediğini göstermeyi amaçlıyor.
Makale, dijital metodolojilerin öğrencilere etkileşimli, kişiselleştirilmiş ve etkili öğrenme deneyimleri sunma avantajlarını vurguluyor.
Bu çalışma, geleneksel ve dijital öğretim yöntemlerini karşılaştırarak her ikisinin de öğrenme deneyimlerini nasıl iyileştirdiğini ve öğrenci katılımını artırdığını ortaya koymayı amaçlıyor."
Çukurova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri,bu çalışmaların, eğitimi dijital çağa entegre etmeyi, öğretmenleri güçlendirmeyi ve öğrencileri eşit şartlarda dahil etmeyi hedefleyen S2DInTs projesinin birer parçası olarak, eğitimde önemli bir dönüşüm başlatmayı amaçladığını ifade ettiler.
Kaynak:IHA